Měníme lidem život k lepšímu. Umělecká a lektorská činnost, učíme orientaci v sociálních sitích, spolupracujeme s Essens, nabízíme produkty pro zdraví a krásu.

Nežádoucí a specifické účinky proteinové diety

Nežádoucí a specifické účinky keto diety

ESSENS Keto je efektivní a rychlý způsob jak se zbavit přebytečných tuků.

Nežádoucí a specifické účinky proteinové diety mohou i nás při jejím držení potkat. Už jsme si řekli, že Essens Keto je efektivní a rychlý způsob jak se zbavit přebytečných tuků. V prvních dnech diety, než se spustí ketóza může naše tělo na tuto změnu různě reagovat.

Povíme si tedy, s čím se můžeme setkat. O tom, jaké máme jednotlivé fáze hubnutí jsme již hovořili a zmínili jsme se také, pro koho je dieta vhodná a pro koho ne a kdo by měl předem konzultovat svůj záměr s lékařem.

Nežádoucí a specifické účinky

Tělo se brání novému režimu a žádá si dodržovat své zvyklosti a bude našeptávat. Připraví pro nás v první dny reakce na tuto změnu Níže si o nich povíme více. Měly by brzy pominout. Nezapomeňte, že mohou provázet první dny, než se dostanete do ketózy. V případě, že

Častější močení
V průběhu diety se tělo zbavuje látek vznikajících spalováním tukové tkáně a v souvislosti s odvodněním, dochází ke zvýšené potřebě močení. Toto je zcela normální zejména v první polovině redukčního režimu.

Proto je nezbytné pít po celou dobu redukce váhy pít dostatečné množství vody a neslazených tekutin v objemu 2,5 – 3 litry za den.

Únava, bolesti hlavy a hlad
Mírná bolest hlavy se může objevit zejména v počátcíxh redukce. Tělo bylo zvyklé přijímat mnohem větší množství sacharidů ve stravě. Tyto projevy jsou způsobeny detoxifikací organismu, odvodněním a často nedostatečným příjmem tekutin a soli.

Tento projev zpravidla odezní po 2 dnech. Je nezbytně nutné udržovat spotřebu tekutin na min. 2,5 litrů za den, osolte si zeleninu. Během bolesti můžete sáhnout po běžném analgetiku.

Tyto pocity obvykle s rozvojem ketózy vymizí. Ta nastupuje v 2. až 3. dnu diety. Pokud se u vás tyto příznaky objeví, dopřejte svému organismu více odpočinku. U bolestí hlavy je možné použít analgetikum, na které jste zvyklí.

Zácpa a průjem
Zácpa souvisí typicky s faktem, že organismus není zvyklý přijímat doporučené množství vlákniny. Dbejte důrazně na doporučené množství tekutin (2,5 – 3 litry za den), tělo si postupně na příjem vlákniny zvykne a zácpa odezní.

Na snížení hladiny cukru v krvi může tělo na počátku reagovat pocitem hladu, chuti na sladké, bolestí hlavy i únavou.

Nezaměňujte zácpu se snížením objemu stolice. Uvědomte si, že tělo přijímá celkově menší objem potravy a frekvence “velké potřeby” se snižuje. S radikální změnou jídelníčku se může objevit opačný problém, tedy průjem. Ten se občas vyskytuje jako nepříjemná součást snížení sacharidů ve stravě.

S postupným přivyknutím organismu na změnu dochází i k odeznění průjmu. Pokud se průjem objeví, zařaďte do jídelníčku mimořádně 1 – 2 polévkové lžíce kvalitního olivového oleje denně.

Průjem by však neměl trvat delší dobu než cca 2 – 3 dny. Pokud bude trvat delší dobu obraťte se na našeho specialistu či lékaře.

Nadýmání

Nadýmání bývá u citlivých jedinců projevem zvýšeného trávení bílkovin spolu s vyšším příjmem zeleniny. U někoho se projeví počátkem diety, u někoho přetrvává po celou dobu diety. Většinou funguje fenyklový čaj, popř. běžný prostředek proti nadýmání z lékárny.

Pachuť, kovová chuť či sucho v ústech
Nepříjemná pachuť nebo sucho v ústech většinou poukazuje na správně probíhající ketózu. Může za ní částečně odvodnění organismu a částečně produkce ketolátek, které jsou specificky cítit. Rozžvýkaná čerstvá máta v ústech vám uleví a také žvýkačka bez cukru si s tímto problémem snadno poradí.

Malátnost či slabost
Než jste s dietou začali, bylo vaše tělo zvyklé, že jeho energetickou potřebu pokrývaly sacharidy ve formě rychle dostupné glukózy. 

Ketolátky, které v ketóze nahrazují sacharidy, nejsou tak rychle dostupné, respektive tělo k jejich využití musí vykonat určitou práci. Tomu se tělo zpočátku brání a “volá” po sacharidech, které by byly rychle dostupné. Toto se může projevit jako malátnost nebo lehká slabost či hlad.

S rozvojem ketózy a dostupností ketolátek tyto projevy mizí. Pokud se zpočátku objeví, nezapomínejte konzumovat povolenou zeleninu v množství min. 500 g toto množství zeleniny.

Ta mimo jiné působí i jako “náplň” žaludku a naplněním žaludku dojde k “vypnutí” jednoho z receptorů vyvolávající pocit hladu. Zároveň vždy dodržujte pitný režim (2,5 – 3 litry vody za den).

Změny menstruačního cyklu
Rychlá ztráta hormonálně aktivní tukové tkáně může výjimečně vést u citlivých žen k dočasným změnám menstruačního cyklu. K nápravě obvykle dojde nejpozději v dalších dvou cyklech. Pokud je i po 3 měsících váš cyklus nepravidelný, konzultujte stav se svým gynekologem.

Nejčastější chyby v rámci ESSENS Keto

Úspěch ESSENS Keto je závislý na přísném dodržování režimu, což jí činí velmi jednoduchou, ale zároveň i poněkud náchylnou na chyby. Některé, na první pohled drobné prohřešky, mohou úspěšný průběh diety vážně narušit. Aby se tak nestalo, pojďme si některé často se opakující chyby připomenout.

Porušení pravidelného přísunu bílkovin a ostatních látek! 
Někdy máme během diety pocit že jsme dostatečně sytí (nemáme hlad) a stačí nám pouze 3 nebo 4 porce produktů ESSENS Keto. Toto je základní chyba které musíte předejít.

Pokud nebudeme pravidelně dodávat tělu proteiny v rámci 5 jídel za den, tělo si je opatří jinde, sáhne do svalové tkáně organismu a budeme hubnout i svalovou hmotu. Právě tomu bráníme pravidelnou konzumací ESSENS Keto produktů, které nikdy nevynecháváme.

Nedodržování pitného režimu! 

Pitný režim je důležité dodržovat. Odvádění zplodin je nezbytné z těla odvádět. Neumíte-li potřebné množství odhadnout, začněte si to odměřovat.

Bude-li vás v průběhu ESSENS Keto pobolívat hlava, věřte, že je to často způsobeno nedostatkem příjmu tekutin. Můžete si nastavit v mobilu pípnutí co hodinu, nebo i půl hodiny, aby vám připoměl, že se máte napít.

Slazení nápojů, čaje a kávy cukrem či medem!
Sebemenší přísun sacharidů nad limit obsažený v produktech ESSENS Keto dietu ničí. Velké množství cukru obsahuje i ovoce, proto je v proteinové dietě zakázáno.

Jednorázový přísun sacharidů dietu sice neznehodnotí natrvalo, ale k opětovnému nastartování ketózy bude opět potřeba 2 – 3 dny.

I škroby jsou sacharidy (přesněji řečeno polysacharidy)! 
Úvaha, že jeden rohlík přeci nemůže škodit je zcela mylná. Je tomu přesně naopak. Nastartovanou ketózu dokáže pečivo, byť by bylo celozrnné, spolehlivě zastavit. Takže si na to dejte pozor.

Konzumace alkoholu i v přiměřeném množství dietě škodí!
Alkohol jsou skryté kalorie i cukry. To, co je v běžném životě bez redukce zdravé a normální do proteinové diety nepatří a tak ani oblíbené 2 dcl suchého červeného vína.

Vyvarujte se zejména pravidelné konzumace malého množství vína či piva. To vaši dietu dlouhodobě výrazně brzdí. Takto se neomezujete natrvalo. Platí jen pro dobu diety a po skončení dietního režimu si svou oblíbenou skleničku budete moci zase dopřát.

Malá konzumace zeleniny! 
Myslete na to, že zelenina navíc k produktům ESSENS Keto má několik funkcí. Jednak vyplňuje žaludek, dosud zvyklý na větší objem potravy, a tím přispívá k pocitu sytosti a absenci pocitu hladu.

Zelenina vás vedle zajišťování správné funkci připravuje na zpracování běžné potravy po skončení vaší diety. A pak jistě váš jídelníček chuťově obohatí. Dejte zelenině šanci a dopřejte si minimálně 300 – 500 g povolené zeleniny v rámci celého dne.

Návrat ke špatným stravovacím návykům po skončení diety! 
To, že absolvovali proteinovou dietu a redukovali svou hmotnost je skvělá věc. Pamatujte na to, že vaše nadváha měla své příčiny, často v nepravidelné konzumaci jídel či jejich nevyváženém složení.

Jedli jste zřejmě příliš mnoho sacharidů a tuků, nebo pouze 2 jídla denně, či příliš sladkých nápojů atd.Nevracejte se k těmto návykům a udržení hmotnosti bude hračka.

Po dietě

Shození nadbytečných kilogramů bude prvním a zásadním krokem k celkové změně stravovacích návyků. Během redukce by si měl váš organismus zvyknout na pravidelnou stravu a dostatečný příjem tekutin. Po skončení diety si naplánujte pravidelnou sportovní aktivitu, která vás bude dlouhodobě provázet.

Během 3. fáze redukce se seznamte se základními principy racionální stravy, která vám pomůže dosažené výsledky dlouhodobě udržet. Pamatujte na základní principy a vězte, že po ztrátě nadbytečných kilogramů se budete cítit mnohem lépe.

Dochucovadla
Pro zpestření můžete chuť a vůni zeleninových příloh dochutit. V omezené míře můžete použít stejná dochucovadla a pochutiny ve stejném množství jako je uvedeno v první fázi.

Kup Essens

Kup teď,  nebo se registruj a nakupuj za velkoobchodní ceny.

Dotazy směřujte na Whats APP , nebo na Messensgeru a my Vám zašleme email, nebo se přihlašte do našeho Newsletteru .

Facebooktwitterpinterestlinkedinyoutubeinstagram
Facebooktwitterpinterestlinkedin
ksandrova.cz

Malířka a marketer měnící lidem život k lepšímu. Stále umělecky aktivní. Vedle toho se věnuje lektorské činnosti, učí orientaci v sociálních sitích, spolupracuje s čekou firmou s Essens.

Napsat komentář